برخلاف ایران سیستم نوبت‌دهی در آلمان بسیار متفاوت و طولانی است. برای دریافت وقت دکتر در آلمان باید از ماه‌ها قبل درخواست دهید. در این مقاله روش‌های مختلف دریافت نوبت دکتر در آلمان را توضیح می‌دهیم.

راه‌های مختلفی برای جست‌و جوی پزشک در آلمان وجود دارد. شبکه‌های اجتماعی و جست و جو در اینترنت نیز از جمله سریع‌ترین راهکارها به نظر می‌رسند. در ادامه به چند مورد اشاره شده است:

  1. شرکت بیمه شما ممکن است لیستی از پزشکان توصیه‌شده را ارائه دهد.
  2. جستجوی Google Maps برای جراحی‌ها اولین گام موثر برای رزرو وقت پزشک به صورت آنلاین در آلمان است.
  3. وزارت بهداشت یک ویژگی جستجو را در وب سایت خود ارائه می‌دهد در حالی که دو انجمن ملی پزشکان قانونی بیمه سلامت (KBV) و دندانپزشکان بیمه سلامت قانونی (KZBV) دارای سیستم‌های جستجوی جداگانه‌اند.
  4. وب‌سایت‌های سازمان‌های حرفه‌ای ایالتی، مانند Landesärztekammer در بایرن، ابزارهای جستجو را برای پزشکان ارائه می‌دهند.
  5. PBV، انجمن فدرال پزشکان خصوصی آلمان، یک ویژگی جستجو برای کلینیک‌ها و پزشکان خصوصی در آلمان دارد.
  6. پلتفرم‌های اختصاصی مانند Zava، Doctena یا Jameda به کاربران این امکان را می‌دهند که به دنبال پزشکان بگردند و حتی نوبت‌های پزشک را به صورت آنلاین در آلمان رزرو کنند (برخی از آنها در کشورهای دیگر نیز وجود دارند.
  7. اکثر مطب‌های پزشکی در روزهای کاری بین ساعت 8 صبح تا 5 بعد از ظهر فعالیت می‌کنند. همچنین چندین گزینه برای قرار ملاقات آنلاین پزشک وجود دارد.
  8. eTerminservice ارائه شده توسط KBV به بیماران این امکان را می‌دهد که به صورت آنلاین در آلمان، از جمله با متخصصان طیف وسیعی از رشته ها، وقت پزشک را رزرو کنند.
  9. پلتفرم‌های اختصاصی که قبلاً ذکر شد، مانند Jameda یا Doctolib، دارای ویژگی‌های رزرو برای مطب‌ها و پزشکان شریک اند، از جمله برای قرار ملاقات آنلاین پزشک در آلمان.

وارد لینک doctolib شوید و در قسمت Suchen نام و تخصص پزشک مورد نظرتان را بنویسید. اما اگر قصد دارید در 3 روز آینده وقت ملاقات با پزشک را رزرو کنید باید گزینه verfügbarkeiten را انتخاب کنید. بدین ترتیب پزشکانی که طی 72 ساعت آینده وقت دارند درخواست شما را می‌بینند و به شما وقت ملاقات می‌دهند.

https://www.doctolib.de/?locale=en

https://www.doctena.de/en

https://www.jameda.de

https://www.zavamed.com


در صورت حمله قلبی، یا خطر آسیب دائمی، مثلا، در اثر سوختگی شدید، شماره تماس در آلمان و در هر جای دیگر اروپا، 112 است.

برای همه موارد اضطراری دیگر که تهدیدی جدی محسوب نمی‌شود، دو گزینه وجود دارد. اولین مورد این است که به بخش اورژانس در نزدیکترین بیمارستان بروید. Patienten-Navi.

گزینه دیگر این است که با شماره 116117 تماس بگیرید، که خدمات 24 ساعته پزشکی توسط KBV انجام می‌شود (فقط به زبان آلمانی).

در آلمان، درمان‌های اورژانسی تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند. اما اگر برای یکی از اعضای خانواده شما در منزل اتفاقی بیفتد که چنین پوششی وجود نداشته باشد: با استفاده از سرویس Profee اینکا را انجام دهید. (سرویس انتقال پول آنلاین با مجوز اتحادیه اروپا در بیش از 60 مقصد در سراسر جهان در دسترس است.)

سید رسول میرزایی موسوی

https://www.profee.com/articles/how-to-get-a-doctors-appointment-in-germany

اولین نفری باشید که نظر میدهد...

  • دسته بندی بلاگ
  • زمان مطالعه 2
  • تاریخ انتشار 14 مهر 1403
  • بازدید 19
  • دیدگاه 0
  • نویسنده رزومه آنلاین
رزومه آنلاین

خدمات اپلای و مهاجرت تحصیلی

پاسخگوی شما 9 الی 21

09370145499ارتباط در واتساپ