به طور کلی، شهروند یک کشور خارجی که مایل به ورود به ایالات متحده است، ابتدا باید ویزا دریافت کند، یا ویزای غیر مهاجرتی برای اقامت موقت یا ویزای مهاجرتی برای اقامت دائم. ویزای توریستی یا گردشگری ویزای غیر مهاجرتی برای افرادی است که می خواهند به طور موقت برای تجارت (ویزای دسته B-1)، گردشگری (ویزا دسته B-2) یا برای ترکیبی از هر دو هدف (B-1/B-2) وارد ایالات متحده شوند. ).

ویزای تجاری B1

  1. با همکاران تجاری مشورت کنید و برای مشاوره اقدام کنید
  2. در یک همایش یا کنفرانس علمی، آموزشی، حرفه ای یا تجاری شرکت کنید
  3. خرید و فروش املاک و مستغلات انجام دهید
  4. برای یک قرارداد مذاکره کنید

ویزای گردشگری (B-2)

  1. گردشگری
  2. ملاقات با دوستان
  3. درمان پزشکی
  4. حضور در رویدادهای اجتماعی که توسط سازمان ها، دوستان، نهادهای اجتماعی یا خدماتی برگزار می شود
  5. حضور به طور غیرحرفه ای در رویدادها یا مسابقات موسیقی، ورزشی یا مشابه،
  6. ثبت نام در یک دوره تحصیلی تفریحی کوتاه، این گزینه برای دریافت مدارکی مانند ( کلاس آشپزی دو روزه در هنگام تعطیلات) تعیین شده است.

برای اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه فرمایید.

https://travel.state.gov/content/travel/en/us-visas/tourism-visit/visitor.html

مدارک مورد نیاز ویزای توریستی (گردشگری) امریکا

  1. پاسپورت
  2. عکس بیومتریک 5 در 5
  3. مدارک شناسایی (سناسنامه- کارت ملی)
  4. تکمیل فرم درخواست ویزا
  5. مدارک (وضعیت تاهل- عقدنامه)
  6. تمکن مالی
  7. مدارک سفارت (پرینت وقت مصاحبه)
  8. مدارک شغلی و تحصیلی
  9. مدارک مالی
  10. مدارک شخص میزبان یا دعوت کننده

شرایط اخذ ویزای کار امریکا

در این قسمت خلاصه‌ای از طبقه‌بندی‌های ویزای مهاجرتی و غیرمهاجرتی ارائه می‌دهیم که مبتنی بر اشتغال و سایر دسته‌بندی‌های اولیه برای دریافت مجوز استخدام است.

یکی از روش های متداول برای کار موقت در ایالات متحده به عنوان (ویزای غیر مهاجر) این است که یک کارفرما از طرف شما به USCIS درخواست دهد. در این بخش اطلاعات برای ویزای (غیر مهاجران) طبقه بندی اصلی کارگران موقت غیرمهاجر توضیح داده شده است.

https://www.uscis.gov/working-in-the-united-states/temporary-nonimmigrant-workers

اگر ترکیب مناسبی از مهارت‌ها، تحصیلات و یا تجربه کاری دارید، ممکن است بتوانید با جستجوی ویزای مهاجرتی مبتنی بر اشتغال در ایالات متحده اقامت موقت دریافت کنید. صفحه وب Permanent Workers پنج اولویت ویزای مهاجرت مبتنی بر اشتغال را شرح می‌دهد.

https://www.uscis.gov/working-in-the-united-states/permanent-workers

اگر خارج از امریکا زندگی می کنید و قصد دارید که در این کشور کار کنید، معمولاً باید از وزارت امور خارجه ایالات متحده (DOS) درخواست ویزا دهید، برای اطلاعات بیشتر می توانید از صفحه سفر بدون ویزا DOS بازدید کنید.

https://travel.state.gov/content/travel/en/us-visas/tourism-visit/travel-without-a-visa.html

در بسیاری از موارد، USCIS باید قبل از اینکه واجد شرایط درخواست ویزا به DOS باشید، درخواست شما را تأیید کند قبل از ورود به ایالات متحده، باید خود را به افسر اداره گمرک و حفاظت مرزی ایالات متحده آمریکا (CBP) معرفی کنید و اجازه ورود به ایالات متحده و شرکت در فعالیت پیشنهادی را دریافت کنید.

اگر در ایالات متحده در یک وضعیت غیر مهاجر قانونی هستید که مجوز استخدام را ارائه نمی دهد، معمولاً می توانید برای موارد زیر درخواست دهید:

  1. تغییر وضعیت به طبقه بندی غیر مهاجر که مجوز اشتغال را فراهم می کند.
  2. یا تعدیل وضعیت برای تبدیل شدن به فردی که اقامت دائم قانونی دارد.
    ممکن است همزمان با یک درخواست ویزای مهاجرتی باشد یا ممکن است متقاضی را ملزم به دریافت ویزای مهاجرتی کند که قبل از درخواست برای تغییر وضعیت به اقامت دائم قانونی مطرح شده است.

علاوه بر این، اگر در ایالات متحده و متقاضی اقامت دائم هستید یا یکی از اعضای خانواده یک فرد خارجی که وضعیت غیرمهاجر قانونی دارد، می‌توانید فرم I-765، درخواست مجوز استخدام، را ارسال کنید.

شرایط لازم و مدت زمانی که می توانید در ایالات متحده فعالیت کنید به نوع وضعیت مهاجرتی در وزارت امنیت داخلی (DHS) بستگی دارد. باید تمام شرایط مجوز استخدام و شرایط پذیرش خود را در این کشور رعایت کنید. اگر هر یکی از شرایط را نقض کنید، ممکن است از ایالات متحده اخراج شوید یا از ورود مجدد به ایالات متحده منع شوید.

 انواع ویزای کاری و توریستی آمریکا

ویزای I


ویزاهای I برای هر یک از اعضای واجد شرایط مطبوعات خارجی از جمله خبرنگاران، گروه های فیلمبرداری، سردبیران و مشاغل مشابه است که نماینده یک رسانه خارجی مانند چاپ و انتشار، رادیو، فیلم یا سایر رسانه های اطلاعاتی خارجی هستند، در صورتی که این رسانه ها دارای یک دفتر در یک کشور خارجی باشند کارمندان مربوطه تا هنگامی که در آن شرکت مشغول به کار هستند ویزای نامحدود دارند.

ویزای L


ویزای L برای افرادی است که به طور موقت در شرکتی که قبلاً در آن کار می کنند، یا در سطح اجرایی/مدیریت (L-1A) یا از طریق یک تخصص تخصصی (L-1B) نقل مکان می کنند. ویزای L-1A با مدت سه سال ارائه می شود. L-1B فقط یک سال فرصت دارد.

O ویزا


ویزاهای O برای افرادی است که توانایی ها یا دستاوردهای خارق العاده و استثنایی در حوزه صنعت و صنایع دارند.

ویزاهای P


این ویزاها برای افرادی است که در فعالیت های ورزشی یا هنری جزو استعدادهای دخشان و برتر هستند همراهان این افراد نیز شامل ویزای همراه می شوند.

ویزای R


ویزای R برای کارگران غیرمهاجر که اعضای یک فرقه مذهبی هستند درنظر گرفته شده است. این افراد دارای وضعیت غیرانتفاعی رسمی در ایالات متحده هستند و مستقیماً برای آن فرقه یا یک سازمان غیرانتفاعی مرتبط قابل دسترس است.

TN نفتا


این ویزا به شهروندان کانادایی و مکزیکی واجد شرایط اجازه می دهد تا به دنبال ورود موقت به ایالات متحده برای شرکت در فعالیت های تجاری در سطح حرفه ای، تحت توافقنامه تجارت آزاد آمریکای شمالی باشند.

 لیست مشاغل مورد نیاز آمریکا در سال 2024


طبق پیش بینی های اداره آمار و اشتغال ایالات متحده (BLS) در مورد چشم انداز مشاغل مختلف تا سال 2032 به نظر می رسد فرصت های امیدوارکننده ای برای کارگران باسابقه تر ایجاد خواهد شد. براساس تجزیه و تحلیل انجام شده به طور کلی، مشاغل مربوط به خرید آنلاین - از طراحی وب سایت گرفته تا تحویل بسته - بیشترین امتیاز را در این لیست کسب کردند.

نگهبان حیوانات


میانگین دستمزد ساعتی: 14.32 دلار رشد شغلی بلند مدت: 15 درصد

1

مشاور سلامت روان، اختلالات رفتاری یا سوء مصرف مواد


میانگین دستمزد ساعتی: 23.90 دلار

رشد شغلی بلند مدت: 19 درصد

متصدی ورود اطلاعات


میانگین دستمزد ساعتی: 18.26 دلار

رشد شغلی بلند مدت: 4 درصد کاهش

محقق داده و اطلاعات


میانگین دستمزد ساعتی: 49.76 دلار

رشد شغلی بلند مدت: 35 درصد

راننده (کامیون و حمل و نقل)


میانگین دستمزد ساعتی: 18.38 دلار

رشد شغلی بلند مدت: 10 درصد

طراح وب سایت تجارت الکترونیک


میانگین دستمزد ساعتی: 38.81 دلار

رشد شغلی بلند مدت: 16 درصد

مدیر مالی


میانگین دستمزد ساعتی: 67.21 دلار

رشد شغلی بلند مدت: 16 درصد

مدیر کل و عملیات


میانگین دستمزد ساعتی: 59.07 دلار

رشد شغلی بلند مدت: 4 درصد

مدیر خدمات بهداشتی


میانگین دستمزد ساعتی: 50.40 دلار

رشد شغلی بلند مدت: 28 درصد

دستیار مراقبت های بهداشتی در منزل


میانگین دستمزد ساعتی: 14.51 دلار

رشد شغلی بلند مدت: 22 درصد

لیست مشاغل پرتقاضای آمریکا در سال 2024 یا پرتقاضاترین مشاغل در حال حاضر به شرح زیر است:

  1. کار در بیمارستان ها و مراکز درمانی.
  2. کار در بخش فناوری و اینترنت.
  3. کار در هتل ها
  4. معامله های تجاری.
  5. کار در زمین کشاورزی
  6. کار در صنعت خیاطی.
  7. حرفه دستیار سلامت در منازل.
  8. حرفه دستیار پرستاری.
  9. کارگران حمل و نقل و جابجایی مواد.
  10. دستیاران بخش بهداشت و درمان.
  11. تحلیلگران امنیت اطلاعات
  12. سرآشپزها در رستوران ها
  13. کارگران رستوران.
  14. کارگران سرایداری.
  15. کارگران تعمیر و نگهداری در زمینه های مختلف.
  16. کارگران ساختمانی.
  17. نمایندگان خدمات مشتری
  18. حسابداران و حسابرسان.
  19. تحلیلگران اداری
  20. هماهنگ کننده های پروژه
  21. دستیاران فیزیوتراپی
  22. دستیاران مراقبت شخصی
  23. کارگران در زمینه فیزیوتراپی.
  24. دستیاران پزشکی
  25. مشاوران ژنتیک
  26. متخصص آمار
  27. پرستاران با تجربه
  28. دستیاران پزشک.
  29. ریاضیدانان.
  30. متخصصان بازار و تحلیلگران تحقیقات بازار.
  31. کارگران نصب و راه اندازی دستگاه انرژی خورشیدی.
  32. دستیاران منشی و مدیران در زمینه های مختلف کاری.
  33. کارگران در تهیه غذا و خدمات فست فود.
  34. کارگران در زمینه ایمنی، بهداشت حرفه ای و تشخیص و پیشگیری از حریق در جنگل ها.

ویزای کار آمریکا


ویزای کار ایالات متحده آمریکا برای افرادی صادر می شود که به طور موقت به ایالات متحده بروند و کار کنند. در همین رابطه مدت زمان مشخصی که کار خواهید کرد باید در قرارداد کار یا درخواست ویزا ذکر شود. این نوع ویزای آمریکا به افراد اجازه نمی دهد به طور نامحدود یا دائم در ایالات متحده کار کنند. متقاضیان باید فهرستی از شرایط ویزای ایالات متحده را آماده کنند.

H1B visa: Person in Specialty Occupation. To work in a specialty occupation. Requires a higher education degree or its equivalent. Includes fashion models of distinguished merit and ability and government-to-government research and development, or co-production projects administered by the Department of Defense

H-1B1 visa: Free Trade Agreement (FTA) Professional – Chile, SingaporeTo work in a specialty occupation. Requires a post-secondary degree involving at least four years of study in the field of specialization. (Note: This is not a petition-based visa.)

H-2A visa: Temporary Agricultural WorkerFor temporary or seasonal agricultural work. Limited to citizens or nationals of designated countries, with limited exceptions, if determined to be in the United States interest

H-2B visa: Temporary Non-agricultural WorkerFor temporary or seasonal non-agricultural work. Limited to citizens or nationals of designated countries, with limited exceptions, if determined to be in the United States interest

H-3 visa: Trainee or Special Education visitor. To receive training, other than graduate medical or academic, that is not available in the trainee’s home country or practical training programs in the education of children with mental, physical, or emotional disabilities

I visa: Representatives of Foreign MediaThe visa allows journalists and those who work in the information or media sector to complete their work while in the US

L1 visa: Intracompany TransfereeTo work at a branch, parent, affiliate, or subsidiary of the current employer in a managerial or executive capacity, or in a position requiring specialized knowledge.  Individuals must have been employed by the same employer abroad continuously for 1 year within the three preceding years

P-1 visa: Individual or Team Athlete, or Member of an Entertainment GroupTo perform at a specific athletic competition as an athlete or as a member of an entertainment group. Requires an internationally recognized level of sustained performance. Includes persons providing essential services in support of the above individual

P-2 visa: Artist or Entertainer (Individual or Group). For performance under a reciprocal exchange program between an organization in the United States and an organization in another country. Includes persons providing essential services in support of the above individual.

P-3 visa: Artist or Entertainer (Individual or Group). To perform, teach, or coach under a program that is culturally unique or a traditional ethnic, folk, cultural, musical, theatrical, or artistic performance or presentation. Includes persons providing essential services in support of the above individual

R-1 visa: Temporary Nonimmigrant Religious WorkersTo help foreign nationals to come to the US and work in a religious organization. Only ministers and those who are directly tied to religious work are qualified

TN visa: NAFTA WorkersThis visa allows lawyers, scientists, engineers, and teachers from Canada to work in the US temporarily

O1 Visa: Visa for persons with extraordinary abilitiesThe O1 visa is for those who show expert knowledge in science, business, education, athletics, or art, including international recognition for their work

جذب نیروی کار در امریکا و ویزای کار امریکا

آشنایی با ویزای کار


اگر تحصیلات یا مهارت های لازم را دارید، ممکن است واجد شرایط ویزای کار دائم برای مهاجرت به همراه خانواده خود به ایالات متحده باشید.

انواع ویزای کار مهاجرتی و شرایط آن


پنج دسته ویزای مهاجرتی برای کارگران دائمی وجود دارد. شرایط لازم با توجه به افراد و نوع ویزا متفاوت است.

هر دسته برای حرفه ها یا مهارت های مختلف در نظر گرفته شده است.
برخی از دسته ها از شما می خواهند که قبل از ارسال درخواست ویزای خود، یک پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای ایالات متحده (اسپانسر) داشته باشید.
برخی از دسته‌ها از کارفرما (اسپانسر) می‌خواهند که درخواستی را با خدمات شهروندی و مهاجرت ایالات متحده (USCIS) ارسال کند و یک گواهی کار از وزارت کار (DOL) دریافت کند.


نحوه درخواست ویزای کار مهاجرتی امریکا


شرایط و فرآیند درخواست برای هر یک از این ویزاهای مهاجرتی مبتنی بر اشتغال به شرح زیرند:

  1. فرم ها و مدارک مورد نیاز شما
  2. هزینه های پردازش
  3. مصاحبه ویزا
  4. معاینات پزشکی
  5. نحوه اقامت دائم (دارنده گرین کارت)

مهاجرت مبتنی بر استخدام: اولویت سوم EB-3


اگر یک کارگر ماهر، هستید باید شرایط استخدام در امریکا را نیز داشته باشید:

"کارگران ماهر" افرادی هستند که مشاغل آنها به حداقل 2 سال آموزش یا تجربه نیاز دارد، بنابراینکارگران فصلی یا موقت در این مجموعه قرار ندارند.

کارگر ماهر باید شرایط تحصیلی، آموزشی یا تجربه شغلی را داشته باشد. تحصیلات مربوطه پس از دوره متوسطه ممکن است به عنوان آموزش در نظر گرفته شود.
"حرفه ای ها" افرادی هستند که اشتغال آنها به مدرک لیسانس یا مدرک معادل در امریکا وابسته است .
"کارگران دیگر" مربوط به افرادی است که کار غیر حرفه ای انجام می دهند که به کمتر از 2 سال آموزش یا تجربه نیاز دارد و ماهیت موقت یا فصلی ندارد.

چگونه پس از ورود به امریکا کارپیدا کنیم؟


اگر یکی از مشاغل مورد تقاضا در لاتاری ویزای ایالات متحده 2024 را دارید، جست و جوی شغل در ایالات متحده ممکن است نسبتاً ساده باشد. با این حال، اگر حرفه شما با هیچ یک از این موارد مطابقت ندارد، باید در یک تخصص دارای مجوز در امریکا تحصیل کنید.

جست و جوی فرصت های شغلی در امریکا

جستجوی شغل آنلاین:

وب سایت های متعددی فرصت های شغلی را در ایالات متحده ارائه می دهند. برای یافتن این وب سایت ها می توانید از موتورهای جستجو مانند گوگل استفاده کنید. HAJIR.MA


آژانس های کاریابی:

بسیاری از آژانس های کاریابی به افراد در یافتن کار در ایالات متحده کمک می کنند. برای کمک می توانید با یکی از این آژانس ها تماس بگیرید. jooble.org


شبکه با دوستان یا خانواده:

اگر دوستان یا خانواده ای دارید که در ایالات متحده زندگی می کنند، می توانید برای یافتن شغل با آنها تماس بگیرید.

شرایط اولیه واجد شرایط بودن برای کار در امریکا به شرح زیر است:

  1. مدرک لیسانس از یک دانشگاه معتبر در داخل یا خارج از کشور
  2. تجربه کاری مرتبط در این زمینه
  3. تسلط بر زبان انگلیسی،
  4. منابع و حرفه ای

شرایط صدور ویزا


مدارک ضروری مورد نیاز برای درخواست ویزای کار در آمریکا شامل موارد زیر است:

  1. اگر برای ویزای کار برای کار در ایالات متحده آمریکا درخواست می دهید، باید اسپانسر داشته باشید.
  2. اگر از طریق آژانس مهاجرت اقدام می کنید، باید مدارک شرکت را داشته باشید.
  3. هنگام درخواست برای ویزای H-1B، ویزای غیر مهاجرتی، نیاز به ریز نمرات و گواهی های مدرک مربوطه است.
  4. گواهی مهارت TOEFL/IELTS برای نشان دادن مهارت انگلیسی.
  5. نامه کار از یک شرکت آمریکایی

مترجم:

سید رسول میرزایی موسوی

منبع:

https://www.aarp.org/work/job-search/in-demand-jobs-2024/

https://visaguide.world/us-visa/nonimmigrant/employment/

اولین نفری باشید که نظر میدهد...

Free universities in Europe
  • دسته بندی بلاگ
  • زمان مطالعه 9
  • تاریخ انتشار 2 اسفند 1402
  • بازدید 20
  • دیدگاه 0
  • نویسنده رزومه آنلاین

آخرین بلاگ ها

رزومه آنلاین

خدمات اپلای و مهاجرت تحصیلی

پاسخگوی شما 9 الی 21

09370145499ارتباط در واتساپ