تمکن مالی ویزای تحصیلی بلژیک

در این مقاله شرایط ویژه و جدید تمکن مالی ویزای تحصیلی بلژیک را بررسی خواهیم کرد. به تازگی اتحادیه اروپا و سفارت کشور بلژیک قوانین جدیدی را برای تمکن مالی دانشجویان بین المللی تصویب کرده اند که در ادامه به این مبحث می پردازیم.
  • حساب مسدود به مبلغ ۱۲۳۵۰ یورو به مدت یکسال
  • استفاده از بورسیه تحصیلی کشور بلژیک ( ۹ مورد بورسیه برای رشته های مختلف)
  • استفاده از اسپانسر یا حامی مالی (اعضای درجه یک تا درجه سوم فامیل. فیش حقوقی تا سقف 2838 یورو ماهانه و قرارداد کار)
 

تعهد مالی دانشجو: بیلاژ ۳۲/ پیوست ۳۲

تعهد مالی یا “ضمیمه ۳۲” تمکن مالی ویزای تحصیلی بلژیک باید توسط یک نفر (حامی مالی) امضا شود که پرداخت هزینه های سفر، هزینه های زندگی، تحصیل، خدمات پزشکی  و بازگشت را تضمین می کند. اسپانسر باید شخصاً به سفارت مراجعه کند تا اسناد مربوط را در مقابل کارکنان ویژه صدور ویزا امضا کند. از آنجایی که ضمیمه ۳۲ فقط می تواند توسط اسپانسر امضا شود، امکان ارسال نماینده وجود ندارد. لینک مربوط به متن کامل فایل ضمیمه ۳۲

https://unitedkingdom.diplomatie.belgium.be/en/travel-belgium/financial-guarantee-student-sponsorship#:~:text=The%20sponsor%20must%20have%20Belgian,State%20of%20the%20European%20Union%2C

 

https://static.tlscontact.com/media/eg/cai/be/annex_32_for_student_already_living_in_belgium_.pdf

  در ادامه به مهم ترین پرسش های مطرح شده در بخش اسپانسرشیپ و تمکن مالی ویزای تحصیلی بلژیک خواهیم پرداخت.  
  • چه کسی می تواند اسپانسر شود؟
  • اسپانسر چقدر باید درآمد داشته باشد؟
  • کی و کجا ضمیمه ۳۲ را امضا کنیم؟
  • اسپانسر چه مدارکی را باید همراه داشته باشد؟
  • زبان و واحد پول اثبات مالی
  • رسمی کردن فایل ضمیمه ۳۲ از طریق سیستم الکترونیکی
 

۱. چه کسی می تواند اسپانسر شود؟

تمکن مالی ویزای تحصیلی بلژیک قوانین جدید را در ۳ مبحث تعیین کرده است. که شامل موارد زیر هستند. اعضای خانواده متقاضی (غیر اتحادیه اروپا)  تا درجه سوم (به عنوان مثال، پدر و مادر، پدربزرگ و مادربزرگ، خواهر و برادر، عمه و عمو).  
  1. عضو خانواده که به عنوان حامی مالی اقدام می کند باید مدرک رسمی مبتنی بر رابطه خانوادگی ارائه کند (مثلا عموی متقاضی ویزای تحصیلی با اسناد و مدارک شناسایی، که باید ترجمه و قانونی شود. اگر سند اصلی به زبان هلندی، فرانسوی، آلمانی، انگلیسی یا ژاپنی باشد، نیازی به ترجمه نیست. اتباع بلژیکی  تحت عنوان اسپانسر باید کارت شناسایی خود را به همراه داشته باشند.
  2. شهروندان اتحادیه اروپا با بیش از ۳ ماه حق اقامت در بلژیک یا سایر کشورهای اتحادیه اروپا.  اسپانسر باید کارت اقامت بلژیک یا اروپا خود را به عنوان مدرک به همراه داشته باشد.
  3. شهروندان غیر اتحادیه اروپا پذیرفته شده یا مجاز به اقامت در بلژیک یا سایر کشورهای اتحادیه اروپا برای مدت نامحدود.
  علاوه بر موارد فوق، اسپانسر باید بتواند درآمد کافی خودش را نیز اثبات کند. اگر کارمندان صدور ویزا در سفارت نتوانند تأیید کنند که حامی مالی دانشجوی بین المللی درآمد کافی دارد، بنابراین تعهد مالی رد می شود.  

۲. اسپانسر چقدر باید درآمد داشته باشد؟

  1. برای تمکن مالی ویزای تحصیلی بلژیک حامی مالی که  تعهد نامه را امضا می کند، باید درآمد منظم و کافی برای حمایت از درمان، مسکن و عودت دانشجو برای حداقل یک سال تحصیلی به اثبات برساند.
  2. ضامن باید درآمد ماهانه منظمی داشته باشد. حداقل درآمد خالص 2838 یورو درآمد خالص در ماه است.
  3. اگر شخص کمتر از 2838 یورو در ماه درآمد داشته باشد، نمی تواند اسپانسر شود بنابراین دانشجو باید از گزینه های دیگر یا اسپانسر دیگری برای اثبات درآمد و دارایی خود استفاده کند.
 

۳. چه زمانی و کجا باید پیوست ۳۲ را امضا کرد؟

  1. در فرم تمکن مالی ویزای تحصیلی بلژیک در صورت اقامت اسپانسر در کشور مبدا متقاضی: از اسپانسر درخواست می شود که همزمان با درخواست ویزای دانشجو، خود را به سفارت بلژیک در آن کشور معرفی کند.
  2. اگر اسپانسر در بلژیک اقامت دارد: این مدرک (هلندی یا فرانسوی) ممکن است توسط اسپانسر از دفتر شهرداری خود در بلژیک دریافت شود.
  3. اگر اسپانسر در بلژیک یا کشور مبدای متقاضی اقامت ندارد: اگر اسپانسر در بلژیک اقامت نداشته باشد، می تواند سند را از سفارت یا کنسولگری که مسئول کشور محل اقامت خود است درخواست کند.
 

۴. اسپانسر چه مدارکی را باید همراه داشته باشد؟

  1. ۱. فرم ضمیمه ۳۲ تمکن مالی ویزای تحصیلی بلژیک به زبان فرانسوی یا هلندی، کاملاً تکمیل شده اما بدون امضا باقی مانده است. فرم باید به زبان کشوری که دانشجو در آن تحصیل می کند (هلندی یا فرانسوی) تکمیل و در مقابل کارکنان سفارت امضا شود. حامیان مالی دانشجو که نمی توانند هلندی یا فرانسوی بخوانند، می توانند از ترجمه های انگلیسی به عنوان راهنمای تکمیل ضمیمه ۳۲ هلندی یا فرانسوی استفاده کنند.
  2. ۲. اثبات اینکه دانشجو یا حامی مالی واجد شرایط اسپانسر شدن است.
  3. ۳. مبلغ دقیق نقدی برای پرداخت قانونی هزینه امضا: ۲۰ دلار است.
  برای اثبات درآمد کافی، حامی مالی باید موارد زیر را نیز به همراه داشته باشد:  
  1. اگر اسپانسر برای یک سازمان یا شرکت کار می کند و حقوق دریافت می کند:
  2. شناسه عکس اصلی: پاسپورت، گواهینامه رانندگی، شناسه ملی، ۲ نسخه
  3. اصل فیش حقوق برای حداقل ۳ ماه گذشته هر کدام ۲ نسخه
  4. اصل قرارداد کار یا گواهی اشتغال به کار با ذکر صریح نوع و مدت استخدام و حداقل اعتبار مدت حمایت مالی  ۲ نسخه
  استفاده از اسپانسر یا حامی مالی (اعضای درجه یک تا درجه سوم فامیل. فیش حقوقی تا سقف 2838 یورو ماهانه و قرارداد کار)  

اگر اسپانسر مستقل یا فریلنسر باشد:

  1. شناسه عکس اصلی: پاسپورت، گواهینامه رانندگی، شناسه ملی،
  2. مدرک رسمی از درآمد خالص و ناخالص سالانه
  3. مدرک رسمی پرداخت بیمه تامین اجتماعی  ۲ نسخه
  4. کپی اظهارنامه مالیاتی سال قبل ۲ نسخه
  5. صورتحساب بانکی که ۳ ماه گذشته را پوشش می‌دهد و درآمد منظم ماهانه را همانطور که در بالا توضیح داده شد ثابت می‌کند ۲ نسخه
  6. Letter Pack Plus بدون استفاده و آدرس خود (پاکت قرمز، 520 JPY) برای بازگرداندن مدارک اصلی ارائه شده توسط حامی. همچنین می توان مدارک را همراه با مدارک دانشجو مسترد کرد.
 
۵. زبان و واحد پول اثبات مالی
برای تمکن مالی ویزای تحصیلی بلژیک، اگر مدارک به زبان های ژاپنی، انگلیسی، هلندی، فرانسوی یا آلمانی باشند، نیازی به ترجمه ندارند.  دفتر سفارت از طریق محاسبه نرخ کنسولی برای تبدیل مبالغ به یورو استفاده می کند.  
۶. رسمی کردن فایل ضمیمه ۳۲ از طریق سیستم الکترونیکی
در خصوص تمکن مالی ویزای تحصیلی بلژیک امضای فایل پیوست ضمیمه ۳۲ از طریق سیستم قانونی الکترونیکی بلژیک به رسمیت شناخته می شود. پس از آماده شدن، تأییدیه رسمی شدن مستقیماً به ایمیل دانشجو یا حامی مالی ارسال می شود. بنابراین بسیار مهم است که دانشجو یا اسپانسر به دفتر سفارت اطلاع دهد که تاییدیه قانونی شدن الکترونیکی به کدام آدرس ایمیل ارسال شود. ایمیل تایید از طریق آدرس ایمیل [email protected] با موضوع “پرونده رسیدگی شده: بسته شده” ارسال خواهد شد.   توجه: با توجه به تنظیمات ایمیل شما، ایمیل تایید می تواند به عنوان ایمیل های هرزنامه/ناخواسته طبقه بندی شود. اگر بیش از یک هفته گذشته است و تاییدیه قانونی سازی الکترونیکی را دریافت نکرده اید، لطفاً قبل از تماس با سفارت، فایل اسپم ایمیل خود را بررسی کنید.  
۷. سوالات متداول دانشجویان بین المللی در سفارت بلژیک
در این قسمت به مهم ترین دغدغه های خانواده های دانشجویان درباره تمکن مالی ویزای تحصیلی بلژیک می پردازیم.  
 آیا می توانم درآمدو فیش حقوقی ۲ اسپانسر را با هم ارایه دهم؟
خیر. فقط یک نفر می تواند تعهدنامه را برای حمایت مالی امضا کند. بنابراین ما فقط می توانیم درآمد شخصی را که تعهدنامه را امضا می کند در نظر بگیریم.  
 پدرم نمی تواند از محل شغل خود مرخصی بگیرد. آیا مادرم می تواند به عنوان نماینده او تعهدنامه را امضا کند؟
خیر. اسپانسر باید تعهدنامه را در حضور کارکنان سفارت به طور حضوری با امضای خودش به ثبت برساند. اگر امکان حضور حامی مورد نظر شما به سفارت وجود ندارد، لطفاً اسپانسر دیگری را انتخاب کنید که بتواند به سفارت بیاید. یا روش دیگری را برای اثبات تمکن مالی خودتان انتخاب کنید.
 حقوق ماهیانه اسپانسر من کمتر از حداقل مقدار (2838 یورو ماهیانه ) است، اما او پاداش بسیار زیادی دریافت می کند. آیا می توان آن را به عنوان بخشی از درآمد معمولی او به حساب آورد؟
بله، اما فقط در صورتی که پاداش تضمین شده باشد (مثلا پاداش ثابت تابستان/زمستان). اگر پاداش تضمین نشده باشد (به عنوان مثال پاداش بر اساس عملکرد، که در آن مبلغ ثابت یا تضمین شده نیست)، نمی توان آن را به عنوان بخشی از درآمد عادی آنها محاسبه کرد.  
 حقوق ماهیانه اسپانسر من کمتر از حداقل مقدار است، اما او از طریق دیگر درآمد کسب می کند. آیا می توان آنها را به عنوان بخشی از درآمد عادی وی به حساب آورد.
شاید. کارمندان سفارت بلژیک پس از مشاهده مدارک می توانند در این باره تصمیم بگیرند. لطفاً تمام اسنادی را که به وضوح درآمد منظم اضافی را در روز قرار ملاقاتتان ثابت می کند همراه داشته باشید.  
فایل پیوست ضمیمه ۳۲ برای چه مدت اعتبار دارد؟
قانونی بودن امضاء به مدت ۱ سال پس از تاریخ امضاء سند معتبر است. اگر زمان بیشتری سپری شده باشد و دانشجو برای تمدید کارت اقامت خود در بلژیک به ضمیمه ۳۲ نیاز داشته باشد، حامی باید ضمیمه ۳۲ جدیدی را در سفارت امضا کند (و ثابت کند که هنوز شرایط لازم برای تبدیل شدن به یک دانشجو را دارد.      
نویسنده و مترجم:
 
سید رسول میرزایی موسوی
 
منبع:

https://japan.diplomatie.belgium.be/en

         

اولین نفری باشید که نظر میدهد...

Appointment of the American Embassy
  • دسته بندی بلاگ
  • زمان مطالعه 6
  • تاریخ انتشار 9 بهمن 1402
  • بازدید 16
  • دیدگاه 0
  • نویسنده رزومه آنلاین

آخرین بلاگ ها

رزومه آنلاین

خدمات اپلای و مهاجرت تحصیلی

پاسخگوی شما 9 الی 21

09370145499ارتباط در واتساپ