دانشگاه های رایگان آلمان

در این مقاله فهرست دانشگاه های رایگان آلمان در سال ۲۰۲۳ را بررسی خواهیم کرد. همچنین برای آشنایی بیشتر با نحوه تحصیل به سایت رتبه بندی کیفیت آموزشی دانشگاه های جهان مراجعه کنید. QS World University Rankings 2023. دانشگاه های رایگان آلمان

تحصیل رایگان در آلمان

مهم ترین علاقه دانشجویان بین المللی به تحصیل در دانشگاه های رایگان آلمان به این دلیل است که اکثر دانشگاه‌های دولتی این کشور در مقطع کارشناسی رایگان هستند. دانشجویان آلمانی و بین‌المللی فقط برای ثبت نام باید مبلغ ۱۵۰ تا ۲۵۰ یورو به منظور هزینه های اداری پرداخت کنند. به استثنای ایالت Baden-Württemberg در جنوب غربی آلمان که در پاییز سال ۲۰۱۷ هزینه های تحصیل را برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا تغییر داد، اغلب دانشگاه ها از قوانین یکسانی پیروی کردند. دانشجویان ایالت Baden-Württemberg باید ۱۵۰۰ یورو در هر ترم بپردازند البته این مبلغ  شامل دانشجویان دکترا و پناهندگان نخواهد شد. هزینه های بسیار مناسب تحصیل در آلمان، همراه با اقتصاد قوی و سیستم آموزش عالی، چشم انداز تحصیل در آلمان را برای دانشجویان در سراسر جهان بسیار جذاب کرده است. بیش از ۴۰ دانشگاه آلمانی در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهانی QS  قرار گرفته‌اند.

دانشگاه هومبولت برلین   

از جمله دانشگاه‌های رایگان آلمان که برنامه‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد متفاوتی در دانشکده‌هایی مانند هنر، علوم انسانی، علوم طبیعی و بسیاری دیگر دارد. از زمان تأسیس آن در سال ۱۸۱۰، جمعیت دانشجویان به ۳۲۰۰۰ نفر افزایش یافته است. بر اساس سوابق، این دانشگاه بیش از ۵۰ برنده جایزه نوبل از مجموع فارغ التحصیلان خود دارد و نمونه کامل آن آلبرت انیشتین است. (Humboldt University of Berlin)

دانشگاه فنی مونیخ

دانشگاه فنی مونیخ از محبوب ترین دانشگاه های رایگان آلمان است که در سال ۱۸۶۸ تاسیس شد و بیش از ۱۷ برنده جایزه نوبل در کارنامه آموزش عالی خود دارد.  حضور این شخصیت‌های برجسته اثبات می کند که دانشگاه خدمات تحصیلی و آموزشی بسیار باکیفیتی به دانشجویان خود ارائه می‌دهد. (Technical University of Munich)

دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیانس

از دانشگاه های رایگان آلمان که در بین ۱۰۰ دانشگاه  برتر جهان قرار گرفته است. طبق آمار، بیش از ۴۰ برنده جایزه نوبل دارد.  در حال حاضر، به دلیل افزایش حضور دانشجویان بین المللی با بیش از ۵۰۰۰۰ دانشجو، یکی از بزرگترین موسسه های آموزش عالی است. دانشگاه لودویگ برنامه ها و رشته های تحصیلی مختلفی را در زمینه های مختلف داراست که شامل حقوق، علوم فیزیکی، تجارت، پزشکی و غیره هستند. دانشگاه لودویگ یک مرکز تحقیقاتی دولتی است که به دانشجویان بومی و بین المللی آموزش رایگان ارائه می دهد. (Ludwig Maximilians University)

موسسه فناوری کارلسروهر

یک دانشگاه و مرکز تحقیقاتی جدید است که در سال ۲۰۰۹ تاسیس شد و در کارلسروهر، جنوب آلمان واقع شده است. موسسه کارلسروهر یکی از جدید ترین دانشگاه های رایگان آلمان است که علیرغم قدمت آن، پیشرفت های بسیار گسترده ای در این دانشگاه وجود داشته است و آن را در زمره بزرگترین دانشگاه های علمی تحقیقاتی آلمان قرار داده است. همچنین، یکی از مراکز پیشرو در اروپا است که شامل رشته هایی مانند علوم طبیعی و مهندسی می شود. (Karlsruher Institute of Technology)

دانشگاه هامبورگ

از دانشگاه های رایگان آلمان که در سال ۱۹۱۹ تأسیس شد و دانشمندان زیادی را پرورش داد. دانشگاه هامبورگ متخصصان و کارشناسان با نفوذی  را در نقاط مختلف جهان معرفی کرده است. این فارغ التحصیلان آلمانی از طریق مشارکت قابل توجه خود در جامعه بر زندگی تأثیر می گذارند. دانشگاه هامبورگ از بهترین دانشگاه های آلمانی است که حدود ۶۰۰ میلیون یورو سرمایه دارد. (University of Hamburg)

دانشگاه هایدلبرگ

دانشگاه هایدلبرگ به طور رسمی تحت عنوان روپرشت کارلا هایدلبرگ در زمینه تحقیقات عمومی مختلفی فعالیت می کند. این دانشگاه در سال ۱۳۸۶ تأسیس شد و آن را در زمره قدیمی ترین دانشگاه های موجود در جهان قرار داد. همچنین در بین دانشگاه های رتبه برتر و دانشگاه های رایگان آلمان قرار دارد. (Heidelberg University)

دانشگاه آزاد برلین

در دوران جنگ سرد تأسیس شد و نماد آزادی برلین غربی است. دانشگاه برلین از جمله دانشگاه های رایگان آلمان است که در سطح بین المللی برنامه های آموزشی تخصصی به دانشجویان بین المللی ارائه می دهد. (FREE UNIVERSITY OF BERLIN)

دانشگاه فنی برلین

دانشگاه فنی برلین در سال ۱۸۷۹ میلادی در جایگاه یک موسسه تحقیقاتی تاسیس شد. در فهرست دانشگاه های رایگان آلمان قرار دارد و  با بیش از  ۲۰۰ برنامه تحصیلی جمعیت دانشجویان بین المللی خود را به بیش از  ۳۴۰۰۰ نفر رسانده است. اغلب برنامه های تحصیلی و آموزشی بر حوزه فناوری ارتباطات و اطلاعات متمرکز هستند. دانشگاه فنی برلین عضو هیئت  TU9 است. (Technical University of Berlin)

دانشگاه صنعتی دارمشتات

دارمشتات یک دانشگاه برجسته و معتبر است که در مرکز کشور آلمان و منطقه دارمشتات قرار دارد. در سال ۱۸۷۷، تاسیس شد و به دلیل تبحر اساتید در حوزه علوم مهندسی در جایگاه بسیار ممتازی در اروپا قرار گرفت. شهرت دانشگاه به قدری است که حتی آلبرت انیشتین آن را به دانشجویان دیگر نیز توصیه کرده است. دانشگاه صنعتی دارمشتات یکی از اعضای شبکه TU9 واقع در آلمان است. همچنین، این نام تجاری برای آموزش مربوط به مطالعات فناوری اطلاعات و علوم کامپیوتر است. (Darmstadt University of Technology)

دانشگاه اشتوتگارت

اشتوتگارت در رتبه بندی جهانی برترین دانشگاه های جهان در جایگاه ۲۶۳ قرار گرفت و در سال ۱۸۲۹ تاسیس شد. در حال حاضر برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد در مقاطع مختلف تحصیلی و در حوزه های مختلف از جمله مهندسی، فناوری، علوم طبیعی ارایه می دهد. همچنین، به جز برخی از هزینه هایی عمومی دانشجویی مانند کتابخانه، مالیات دپارتمان، هزینه های عملی و غیره، در لیست دانشگاه های رایگان آلمان قرار دارد.  (UNIVERSITY OF STUTTGART)

دانشگاه های رایگان آلمان

نویسنده و مترجم:

سید رسول میرزایی موسوی منبع: 2022/2023 List of Free Universities in Germany    

اولین نفری باشید که نظر میدهد...

American tourist visa
  • دسته بندی بلاگ
  • زمان مطالعه 4
  • تاریخ انتشار 6 اسفند 1399
  • بازدید 23
  • دیدگاه 0
  • نویسنده رزومه آنلاین
رزومه آنلاین

خدمات اپلای و مهاجرت تحصیلی

پاسخگوی شما 9 الی 21

09370145499ارتباط در واتساپ