پذیرش تحصیلی نیوزیلند به دلیل رتبه بین‌المللی دانشگاه‌ها، محاوره به زبان انگلیسی، تبدیل ویزای تحصیلی به کاری، فرصت یکساله برای اشتغال پس از فارغ التحصیلی، مسافت ۳ ساعته پرواز هوایی تا استرالیا، جمعیت ۵ میلیون نفری، مهاجرپذیربودن، امنیت و رفاه اجتماعی در کنار کیفیت زندگی و آب و هوای معتدل بسیار حائز اهمیت است. سیستم آموزشی نیوزیلند همانند کشور انگلستان است و آزمون زبان انگلیسی آیلتش، تافل، PTE از شرایط پذیرش تحصیلی نیوزیلند محسوب می‌شوند. در ادامه مهم‌ترین ویژگی‌های این کشور برای پذیرش و ویزای تحصیلی را بررسی می‌کنیم.

  1. شرایط تحصیل در نیوزیلند
  2. دانشگاه های نیوزیلند
  3. هزینه‌های زندگی در نیوزیلند
  4. ویزای تحصیلی و کاری نیوزیلند

۱. شرایط تحصیل در نیوزیلند

پذیرش تحصیلی  نیوزیلند در مقاطع مختلف تحصیلی متفاوت است. برای دوره لیسانس سه سال، کارشناسی ارشد یکسال تا یک سال و نیم و برای مقطع دکترا بین سه تا پنج سال دانشجویان بین‌المللی باید به تحصیل بپردازند. به جز شهریه دانشگاه باید مبلغ ۱۵ هزار دلار نیوزیلند برای هزینه‌های زندگی محل سکونت و تغذیه و ۲ هزار دلار نیوزیلند هم بلیط بازگشت به کشور محل سکونت در گزارش تمکن مالی دانشجویان موجود باشد تا افسر اداره مهاجرت نیوزیلند توانایی مالی شما را تایید کند. معمولا هزینه شهریه سال اول تحصیل در نیوزیلند به طور کامل و یکجا باید پرداخت شود.

برخلاف کشور کانادا بورسیه کامل فقط در دوره دکترا انجام می‌شود اما دانشگاه‌های نیوزیلند از مبلغ ۲ تا ۱۵ هزار دلار نیوزیلند براساس بورسیه‌های متفاوت در هر دانشگاه طبق نمرات زبان، معدل و سوابق پژوهشی دانشجویان بین‌المللی المللی به آنها اعطا می‌کنند. شهریه دانشگاه نسبت به رشته‌های مختلف متفاوت هستند و بین ۲۲۰۰۰ تا ۳۲۰۰۰ در سال متغیر است.

۲. دانشگاه‌های نیوزیلند

پذیرش تحصیلی نیوزیلند بر اساس تایید تیم پذیرش دانشگاه‌های این کشور انجام می‌شود. دانشگاه‌های نیوزلند دارای یک سیستم تضمین کیفیت آموزش قوی و چند لایه هستند که برنامه‌ها، آموزش و یادگیری دانشجویان بین‌المللی را ارتقا می‌دهند. شهرت دانشگاه‌های نیوزلند به اندازه‌ای است که طبق آمار ارایه داده شده ۹۳ درصد از دانشجویان دانشگاه‌های بین‌المللی این کشور را برای ادامه تحصیل و مهاجرت تحصیلی انتخاب کرده‌اند. مهم‌ترین دانشگاه‌های نیوزیلند طبق رتبه علمی و بین‌المللی در سال ۲۰۲۲ مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند که در جدول پایین به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

مدرک زبان انگلیسی

گواهینامه بین‌المللی زبان انگلیسی به همراه معدل دوره کارشناسی و مقاله‌های علمی پژوهشی مهم‌ترین کلیدهای اخذ بورسیه تحصیلی برای دانشجویان بین‌المللی به شمار می‌روند معمولا در اغلب دانشگاه‌های اروپایی و امریکایی مدارک آیلتس ۶.۵ و معادل آن بهترین گزینه برای ورد به دانشگاه محسوب می‌شود.

برای آشنایی بیشتر با دانشگاه‌های نیوزیلند لینک هر دانشگاه به همراه توضیح کلی آن در این قسمت وجود دارد تا بتوانید با توجه به قابلیت‌های تحصیلی خودتان دانشگاه مورد نظر را انتخاب کنید. همچنین می‌توانید بهترین نوع بورسیه تحصیلی و مناسب‌ترین شهریه را از بین دانشگاه‌های نیوزیلند بررسی کنید.

University of Auckland

Auckland University of Technology

University of Otago

University of Waikato

University of Canterbury

Lincoln University

Victoria University of Wellington

Massey University

۳. هزینه‌های زندگی در نیوزیلند

پذیرش تحصیلی نیوزیلند مستلزم دارا بودن تمکن مالی مناسب و وقف‌دادن خودتان با فرهنگ آن کشور است. هزینه‌های زندگی دانشجویی در نیوزلند بر اساس نوع محل زندگی متفاوت هستند. برای زندگی در نیوزلند به بودجه‌ای بین ۷۵۰ تا ۱۳۰۰ دلار نیوزیلند در ماه نیاز دارید. ۲۰ ساعت کار دانشجویی در هفته فقط می‌تواند هزینه تغذیه و اجاره اتاق مشترک در یک آپارتمان متوسط باشد. بنابراین حتما یا باید با تمکن مالی مناسب و یا بورس کافی به این کشور مهاجرت کنید. مهم‌ترین جنبه‌های تاثیرگذار بر این بودجه عبارتند از:

  1. نوع محل اقامت
  2. منطقه ای که در آن زندگی خواهید کرد
  3. هزینه رفت و آمد

https://erasmusplay.com/en/auckland.html

۴. ویزای تحصیلی و کاری نیوزیلند

سریع ترین روش پذیرش تحصیلی نیوزیلند اخذ ویزای تحصیلی است. برای درخواست حضوری در کشور خود، باید با کنسولگری یا سفارت نیوزلند  تماس بگیرید تا فرم درخواست و یا وقت ملاقات دریافت کنید. از طرف دیگر، می‌توانید با مراجعه به وب‌ سایت رسمی www.immigration.govt.nz و ایجاد حساب کاربری به‌ صورت آنلاین درخواست دهید. شما باید حداقل شش هفته قبل از سفر به نیوزیلند درخواست دهید.

هزینه‌های درخواست بسته به کشور مبدا شما متفاوت است. تکمیل اطلاعات زیر برای دریافت ویزا الزامی است.

نامه پذیرش از دانشگاه در نیوزلند

برای پذیرش تحصیلی نیوزیلند اخذ نامه پذیرش الزامی است.

مدارک تمکن مالی


شما همچنین باید ثابت که بودجه کافی برای پرداخت شهریه پس از پذیرش تحصیلی نیوزیلند دارید (این می‌تواند شامل شواهدی مبنی بر دریافت وام، بورس تحصیلی یا سایر وجوه باشد) و مدرکی مبنی بر وجود بودجه برای پوشش هزینه های زندگی خود در حین تحصیل در نیوزلند (از طریق اسپانسر، وام، بورس تحصیلی، حمایت دولتی یا موجودی کافی بانکی). اگر دوره اقامت شما بیش از نه ماه باشد، باید ثابت کنید که حداقل ۱۵۰۰۰ دلار نیوزلند برای هر سال دارید.

اثبات هزینه سفر


شواهدی از بلیط هایی که قبلاً پرداخت کرده‌اید، اثبات وجوه بیشتر یا موافقت اسپانسر برای پرداخت هزینه سفر بعدی باشد. نکته این است که نشان دهید پس از اتمام تحصیلات خود قصد خروج از کشور و توانایی مالی آن را دارید.

بیمه سفر


این اغلب می تواند از طریق دانشگاه انجام شود.

گواهی های پزشکی


اگر قصد دارید برای بیش از ۱۲ ماه در نیوزلند تحصیل کنید، باید گواهی پزشکی عمومی، گواهی اشعه ایکس قفسه سینه و احتمالاً غربالگری سل را ارائه دهید.

و همچنین مدارکی برای اثبات موارد فوق، به همراه داشته باشید:

  1. دو قطعه عکس پاسپورتی رنگی
  2. پاسپورتی که حداقل سه ماه پس از تاریخی که قصد دارید نیوزلند را ترک کنید، معتبر باشد
  3. مدرکی که شما هزینه درخواست را پرداخت کرده اید
  4. پردازش ویزای دانشجویی درخواست شده به صورت آنلاین معمولا ۲۰ روز طول می کشد، در حالی که ویزای دانشجویی درخواست شده از طریق فرم کاغذی ۲۵ روز طول می کشد.

مدرک زبان مورد تایید سفارت

پس از دوره کرونا در سال های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ کشورهای قاره اقیانوسیه استرالیا و نیوزیلند از پذیرش دانشجویان بین‌المللی با مدرک دولینگو امتنا کردند. اگرچه برخی از دانشگاه‌ها و کالج‌های این دو کشور همچنان مدرک دولینگو را در فهرست آزمون‌های بین‌المللی تایید شده خود در سایت دانشگاه پذیرفته‌اند اما دانشجویان پذیرش شده در هنگام صدور ویزا در سفارت با مشکلات کاملا جدی مواجه هستند زیرا گواهی زبان معتبر سفارت نیوزیلند و استرالیا براساس قوانین جدید اداره مهاجرت تغییر کرده است.

آزمون زبان انگلیسی برای ویزای اقامت همسر و فرزندان متقاضی

گواهی زبان معتبر سفارت نیوزیلند و استرالیا به ترتیب شامل آزمون‌های بین المللی زیر است:

1. آیلتس

2. تافل

3. PTE

4. کمبریج

در قوانین اداره مهاجرت نیوزیلند قید شده است که  شریک زندگی  و فرزندان وابسته ۱۶ سال و بالاتر (متقاضی اصلی یا همان دانشجوی بین‌المللی ساکن در نیوزیلند) باید همگی انگلیسی صحبت کنند.

آزمون زبان انگلیسی برای متقاضیان اشتغال

گواهی زبان معتبر سفارت نیوزیلند برای متقاضیان کار است. همچنین ۵ مدرک بین‌المللی زبان انگلیسی شامل آیلتس- تافل- PTE- کمبریج و OET ارزیابی و تایید می‌شوند.

درهنگام پذیرش ویزای کار نباید بیش از ۲ سال از تاریخ صدور گواهی زبان گذشته باشد.

چه افرادی به آزمون زبان انگلیسی نیاز ندارند؟

اگر یکی از موارد زیر در مورد شما صدق می‌کند، نیازی به ارائه نتایج آزمون بین‌المللی زبان انگلیسی ندارید و محدودیت های گواهی زبان معتبر سفارت نیوزیلند شامل شما نخواهد شد.

  1. شهروندان کانادا، ایرلند، بریتانیا وایالات متحده که حداقل ۵ سال سابقه اشتغال یا تحصیل در این کشورها یا در کشورهایی مانند استرالیا و نیوزلند دارند.

۲. افرادی که معادل مدرک لیسانس نیوزیلندی سطح ۷ دارند و در استرالیا، کانادا، ایرلند، نیوزیلند، بریتانیا یا ایالات متحده این مدارک را کسب کرده‌اند و حداقل ۲ سال در هر یک از این کشورها سابقه تحصیل دارند.

۳. افرادی که در کشورهای استرالیا، کانادا، ایرلند، نیوزلند، بریتانیا یا ایالات متحده مدارک تحصیلی کسب کرده‌اند که با با آموزش عالی و تحصیلات تکمیلی نیوزلند قابل مقایسه است. برای دریافت این مدرک باید حداقل ۱ سال در هر یک از آن کشورها تحصیل کرده باشید.

انواع ویزاهای سفارت نیوزیلند که به پیشینه زبان انگلیسی نیاز دارند

برای اطلاع از نحوه گواهی زبان معتبر سفارت نیوزیلند انواع ویزاها و مدارک به تفصیل توضیح داده شده‌اند. بنابراین با درخواست هر یک از این ویزاها باید به کارمندان سفارت نشان دهید که حداقل مدرک استاندارد زبان انگلیسی را دارید:

  1. ویزای کار کارآفرین یا ویزای اقامت کارآفرین                               
  2. ویزای اقامت کارمندان انتقال مشاغل
  3. ویزای اقامت سرمایه گذار
  4. ویزای اقامت کارگر مذهبی
  5. ویزای اقامت استعداد (کارفرمای معتبر)
  6. ویزای اقامت استعداد (هنری، فرهنگی، ورزشی)
  7. ویزای اقامت در لیست کمبود مهارت طولانی مدت
  8. ویزای اقامت والدین
  9. ویزای اقامت کودک وابسته

نویسنده و مترجم

سید رسول میرزایی موسوی

منابع:

https://www.topuniversities.com/student-info/studying-abroad/how-get-new-zealand-student-visa

اولین نفری باشید که نظر میدهد...

Free universities in Europe
  • دسته بندی بلاگ
  • زمان مطالعه 5
  • تاریخ انتشار 27 اسفند 1402
  • بازدید 20
  • دیدگاه 0
  • نویسنده رزومه آنلاین

آخرین بلاگ ها

رزومه آنلاین

خدمات اپلای و مهاجرت تحصیلی

پاسخگوی شما 9 الی 21

09370145499ارتباط در واتساپ