به طور کلی، شهروند یک کشور خارجی که مایل به ورود به ایالات متحده است، ابتدا باید ویزا دریافت کند، که شامل ویزای غیر مهاجرتی برای اقامت موقت یا ویزای مهاجرتی برای اقامت دائم است. شهروندان کشورهای واجد شرایط نیز ممکن است بتوانند بدون ویزا تحت برنامه لغو ویزا از ایالات متحده بازدید کنند. اگر برای برنامه لغو ویزا واجد شرایط نیستید یا برای تحصیل، کار یا شرکت در یک برنامه مبادلاتی سفر می کنید، باید برای ویزای غیر مهاجرتی اقدام کنید.

متقاضیان ویزای ایالات متحده باید شخصاً برای مصاحبه ویزا در سفارت/کنسولگری ایالات متحده حاضر شوند. شما باید یک قرار ملاقات برای مصاحبه تعیین کنید، این درخواست باید به صورت آنلاین با استفاده از این وب سایت موردنظر یا از طریق مرکز تماس انجام شود.

 چگونه وقت سفارت آمریکا بگیریم؟

برای دریافت وقت سفارت امریکا باید به صورت آنلاین با تکمیل فرم مربوطه به لینک زیر مراجعه فرمایید.

https://ais.usvisa-info.com/

تفاوت ویزای مهاجرتی و غیرمهاجرتی امریکا چیست؟

ویزای مهاجرتی برای اتباع خارجی که قصد اقامت دائم در ایالات متحده را دارند صادر می شود. ویزای غیر مهاجرتی برای اتباع خارجی است که مایل به ورود موقت به ایالات متحده هستند - مقلا برای گردشگری، درمان پزشکی، تجارت، کار موقت، تحصیل یا دلایل مشابه دیگر.

فهرست سفارتخانه ها و کنسولگری های ایالات متحده

براساس نوع ویزای مهاجرتی یا ویزای غیرمهاجرتی بهترین کشور را انتخاب کنید. لازم به ذکر است که برای ویزای گردشگری-

https://travel.state.gov/content/travel/en/us-visas/visa-information-resources/list-of-posts.html

سفارت امریکا در آنکارا، ایروان و دبی دارای افسران کنسولی فارسی زبان است که بیشتر با مقامات ایرانی و شرایط کشور آشنا هستند که روند صدور ویزا را تسریع می کند.

وقت سفارت امریکا در ارمنستان

لطفاً قبل از مصاحبه ویزای مهاجرتی در سفارت ایالات متحده در ایروان، ارمنستان، مراحل زیر را دنبال کنید.

مرحله 1: قرار ملاقات خود را به صورت آنلاین ثبت کنید


شما باید نوبت خود را به صورت آنلاین ثبت کنید. ثبت قرار ملاقات اطلاعاتی را که برای بازگرداندن پاسپورت شما پس از مصاحبه نیاز داریم، در اختیار ما قرار می دهد. ثبت نام رایگان است.

مرحله 2: در ارمنستان معاینه پزشکی بگیرید


به محض دریافت تاریخ ملاقات، باید برای معاینه پزشکی در ارمنستان برنامه ریزی کنید. برای مشاهده لیست مطب پزشکان مورد اعتماد سفارت در ارمنستان، روی پیوند "دستورالعمل های معاینه پزشکی" در زیر کلیک کنید. لطفاً قبل از مصاحبه خود در یک معاینه پزشکی با یکی از این پزشکان برنامه ریزی کرده و شرکت کنید.

مرحله 3: چک لیست قبل از مصاحبه خود را تکمیل کنید


اگر پرونده شما به صورت آنلاین پردازش می شود، باید اسناد را به صورت آنلاین در حساب CEAC خود آپلود کنید، لطفاً قبل از مصاحبه این کار را انجام دهید. اگر نتوانید مدارک مناسب را آپلود کنید ویزای شما رد می شود و پرونده شما به تاخیر می افتد.

بسیار مهم است که تمام مدارک اصلی مورد نیاز را در مصاحبه خود به همراه داشته باشید. همه موارد ذکرشده در چک لیست را آماده کنید. لطفا چک لیست زیر را پرینت بگیرید و همراه با مدارک ذکر شده در مصاحبه خود بیاورید.

مرحله 4: دستورالعمل های مصاحبه را مرور کنید


دستورالعمل های ذکرشده را بخوانید تا در مورد اقدامات خاصی که باید قبل از مصاحبه ویزای خود انجام دهید مطلع شوید.

دستورالعمل معاینه پزشکی


همه متقاضیان ویزای مهاجرتی بدون در نظر گرفتن سن، قبل از صدور ویزا نیاز به معاینه پزشکی دارند. فقط یک پزشک معتبر توسط سفارت ایالات متحده می تواند این معاینه را انجام دهد. این مسئولیت شماست که قبل از وقت مصاحبه ویزای خود در سفارت ایالات متحده، یک معاینه پزشکی را با یکی از پزشکان لیست شده در زیر برنامه ریزی کنید. نتایج معاینه پزشکی سایر پزشکان پذیرفته نخواهد شد.

Dr. Kristine R. Khachatryan
Normed Medical Center
Yerevan, Zeytun district, Nersisyan 12/6 st
2nd floor examination room N2
Tel: (37410) 56-72-65 (work) or (37491) 20-51-43 (mobile)
E-mail: [email protected]
Hours for appointments and phone inquiries: Monday through Friday, 9:00 am to 4:00 pm

Dr. Anush M. Ordyan
Normed Medical Center
Yerevan, Zeytun district, Nersisyan 12/6 st
2nd floor examination room N1
Tel: (37410) 55-69-06 (work) or (37491) 41-00-31 (mobile)
E-mail: [email protected]
Hours for appointments and phone inquiries: Monday through Friday, 9:00 am to 4:00 pm


Dr. Anna Ayvazyan
Normed Medical Center
Yerevan, Zeytun district, Nersisyan 12/6 st.
2nd floor examination room N3
Tel: (37455) 57-86-65 (mobile)
E-mail: [email protected]
Hours for appointments and phone inquiries: Monday through Friday, 9:00 am to 4:00 pm

Dr. Hasmik Ohanyan
Normed Medical Center
Yerevan, Zeytun district, Nersisyan 12/6 st
2nd floor examination room N3
Tel: (37493) 51- 55- 39 (mobile)
E-mail: [email protected]
Hours for appointments and phone inquiries: Monday through Friday, 9:00 am to 4:00 pm

Contact Information
U.S. Embassy Yerevan
1 American Avenue
Yerevan 0082,
Republic of Armenia

Telephone
(+37410) 464-700
Email
For visa related inquires use “Visa Navigator”
Website
U.S. Embassy Yerevan
Cancel and Reschedule
ais.usvisa-info.com/en-am/iv

https://travel.state.gov/content/travel/en/us-visas/Supplements/Supplements_by_Post/YRV-Yerevan.html

وقت سفارت امریکا در ابوظبی، امارات متحده عربی - ABD

لطفا قرار ملاقات خود را به صورت آنلاین ثبت کنید.

Contact Information

U.S. Embassy Abu Dhabi
Embassies District
Plot 38, Sector W59-02
Street No. 4
Abu Dhabi, United Arab Emirates

Telephone
+971-4-602-2311
+971-2-447-6084
From the U.S. 703-520-2509
Email
[email protected]
Website
U.S. Embassy Abu Dhabi
Cancel and Reschedule
Visa Appointment Service

سفارت امریکا در آنکارا، ترکیه - ANK

U.S. Embassy Ankara
U.S. Embassy Ankara
1480 Sokak No. 1 Çukurambar
Mahallesi 06530 Çankaya,
Ankara, Türkiye

Telephone
0 850 390 2884
From the U.S.: (703) 520-2490
Email
Contact Us
Website
U.S. Embassy Ankara

در طول فرآیند درخواست ویزا، معمولاً در هنگام مصاحبه، اسکن اثر انگشت دیجیتال گرفته می شود. برخی از درخواست‌های ویزا نیاز به پردازش اداری بیشتری دارند، که پس از مصاحبه متقاضی ویزا توسط افسر کنسولی، زمان بیشتری طول می‌کشد. مصاحبه ویزا به زبان فارسی را می توان در چندین مکان ترتیب داد، از جمله:

  1. سفارت آنکارا، ترکیه
  2. سرکنسولگری دبی، امارات متحده عربی
  3. سفارت ایروان، ارمنستان

برای تعیین وقت ویزای غیر مهاجرتی، باید اطلاعات و مدارک زیر را در دسترس داشته باشید

گذرنامه معتبر برای سفر به ایالات متحده با تاریخ اعتبار حداقل شش ماه فراتر از مدت اقامت در نظر گرفته شده در ایالات متحده (مگر اینکه توافق نامه های خاص کشور معافیت هایی را ارائه کند). اگر بیش از یک نفر هستید باید جداگانه درخواست ویزا کنید. که شامل موارد زیر است:


رسید پرداخت هزینه درخواست ویزا (MRV).
صفحه تایید DS-160 شما
آدرس ایمیل شما
در صورت امکان، مدارک مورد نیاز بر اساس نوع ویزا (مانند تأیید دادخواست برای ویزاهای مبتنی بر دادخواست؛ اطلاعات بیشتر در مورد انواع ویزا و اطلاعات مربوط به هر یک را می‌توانید در اینجا بیابید).

https://www.ustraveldocs.com/ph/ph-niv-visatypeinfo.asp

وقت سفارت آنلاین

  1. سیستم قرار آنلاین برای ایالات متحده آمریکا
  2. مصاحبه های DS-I60

    اگر شهروند یک کشور خارجی هستید و مایل به ورود به ایالات متحده هستید، ابتدا باید مدارک مورد نیاز را ارائه دهید و در مصاحبه شرکت کنید تا مدارک سفر خود را دریافت کنید.

  1. حساب کاربری برای خود بسازید.
  2. درخواست آنلاین DS-I60 خود را ارسال کنید.
  3. محل تحویل اسناد خود را انتخاب کنید.
  4. هزینه های خود را بپردازید.

محدودیت برای تغییر قرار ملاقات


لطفاً به یاد داشته باشید که هزینه های ویزای غیر مهاجرتی برای یک سال معتبر است همچنین گزینه های تعیین وقت ملاقات محدود خواهد بود. سفارت ایالات متحده در مانیل سالانه صدها هزار وقت ویزای غیر مهاجرتی را برنامه ریزی می کند. متقاضیان فقط سه بار (بدون احتساب قرار اولیه) بدون جریمه مجاز به تغییر زمان هستند. اگر سومین تلاش برای تغییر زمان لغو شود، متقاضی تنها پس از یک دوره انتظار 90 روزه مجاز به تغییر تاریخ جدید خواهد بود. لطفاً درخواست ویزای خود را بر این اساس برنامه ریزی کنید تا از مشکلاتی در تأمین وقت مصاحبه جلوگیری کنید.

چگونه در ایالات متحده آمریکا تحصیل کنم؟


به عنوان یک دانشجوی بین المللی، مهاجرت به امریکا با انتخاب دانشگاه مورد نظرتان آغاز می شود. مدرک کاردانی از یک دانشگاه امریکایی معمولاً دو سال طول می کشد همچنین اخذ مدرک لیسانس معمولاً به سه تا چهار سال تحصیل در ایالات متحده نیاز دارد. اگر می خواهید بعد از گرفتن مدرک لیسانس به تحصیل خود ادامه دهید، تحصیلات تکمیلی را در نظر بگیرید. راهنمای پذیرش تحصیلی امریکا درباره تحصیلات عالی به شرح زیر هستند:

  1. مدرک کارشناسی ارشد (دو سال تحصیل)
  2. دکترا (سه سال یا بیشتر).


چگونه برای تحصیل و مهاجرت تحصیلی در امریکا اپلای کنیم؟

سایت کالج وزارت آموزش ایالات متحده فهرست و راهنمای پذیرش تحصیلی امریکا را با مدارک کاردانی، کارشناسی و پیشرفته (کارشناسی ارشد و دکترا) طبقه بندی کرده است. سایت‌های دیگر، مانند College Board’s Big Future، راه‌هایی برای جستجوی کالج‌ها و دانشگاه‌های ایالات متحده در مقطع کارشناسی همراه با برنامه‌ها و ویژگی‌های مختلف ارائه می‌ دهند.

چگونه رنکینک دانشگاه ها را بررسی کنیم؟


برای یافتن دانشگاه های برتر رتبه بندی دانشگاه ها را مطالعه و ارزیابی کنید. بسیاری از کشورها فهرست‌های رسمی دولتی دارند که دانشگاه‌های برتر کشورهای خود را رتبه‌بندی می‌کنند (به عنوان مثال، جدول لیگ در بریتانیا). با این حال، در ایالات متحده، هیچ رتبه بندی استاندارد عمومی کالج وجود ندارد. در عوض، چندین شرکت خصوصی وجود دارند که دانشگاه ها را در ایالات متحده رتبه بندی می کنند. یکی از شناخته‌ شده‌ ترین سیستم‌های رتبه‌بندی، بهترین دانشگاه های جهان US News & World Report’s، است.

https://www.usnews.com/rankings


از دیگر لیست های رتبه بندی محبوب کالج ها در راهنمای پذیرش تحصیلی امریکا می توان به فوربس، پرینستون ریویو و آموزش عالی تایمز اشاره کرد. دانشجویان بین المللی در امریکا می توانند از رتبه بندی استفاده کنند تا ببینند کدام دانشگاه ها آموزش با کیفیتی ارائه می دهند. اما به یاد داشته باشید: رتبه بندی نباید فقط معیاری باشد که برای انتخاب دانشگاه استفاده می کنید.

با مشاور کالج تماس بگیرید


گفت و گو با یک کارشناس آموزش درباره راهنمای پذیرش تحصیلی امریکا می تواند به شما کمک کند تا در مورد نحوه تحصیل و جست و جوی دانشگاه هایی که با علایق تحصیلی، و برنامه های حرفه ای شما مطابقت دارند، اطلاعات بیشتری کسب کنید.
EducationUSA، شبکه وزارت امور خارجه ایالات متحده، دارای بیش از ۴۰۰ مرکز مشاوره آموزشی در بیش از ۱۷۰ کشور جهان است، بنابراین شما می توانید برای اطلاعات بیشتر به یک مرکز مشاوره در مجاور محل زندگی تان مراجعه کنید.

یک برنامه دانشگاهی را انتخاب کنید


برای بسیاری از دانشجویان بین المللی در ایالات متحده، رشته تحصیلی ممکن است مهم ترین عامل در انتخاب کالج یا دانشگاه باشد. راهنمای پذیرش تحصیلی امریکا برای درک بهتر توانمندی ها و علایق تحصیلی دانشجویان راهکارهای موثری ارایه می دهد. در امریکا، اکثر دانشجویان نظر خود را در مورد رشته تحصیلی دانشگاهی در طول دوران تحصیل در کالج تغییر می دهند و ۴۰ درصد از دانشجویان مقطع کارشناسی اولین دوره تحصیلی خود را با طرح پرسش هایی از خود و علایق تحصیلی شان شروع می کنند. این پرسش ها قطعا در انتخاب رشته تحصیلی موثر هستند.

  1. آیا قصد دارم در یک دانشگاه بزرگ یا یک کالج کوچک ثبت نام کنم؟
  2. آیا می خواهم به یک کالج دولتی بروم یا کالج خصوصی؟
  3. آیا در یک پردیس دانشگاهی اطراف شهر ادامه تحصیل خواهم داد یا در مرکز شهر مشغول به تحصیل می شوم؟
  4. در کدام رشته دانشگاهی ثبت نام خواهم کرد

    علاوه بر این، می‌توانید مکان هر کالج یا دانشگاه در ایالات متحده، با توجه به شرایط آب و هوایی و آزمون‌های مورد نیاز (آزمون‌های استاندارد آکادمیک و مهارت انگلیسی)، هزینه‌ها، بورسیه‌ها، خدمات دانشجویی بین‌المللی، امکانات پردیس، و دوره‌های کارآموزی و میزان استخدام را بررسی کنید. همچنین پرسش های اساسی در زمینه تحصیلات دانشگاهی به شرح زیر هستند:
  1. چه موقع می توانم برنامه تحصیلات تکمیلی خود را شروع کنم؟
  2. آیا دانشگاه در پاییز (August-September)، بهار (January-February) یا حتی تابستان (May-June) دانشجو می پذیرد؟
  3. آیا برنامه تحصیلی به آزمون های استانداردی مانند GRE یا GMAT نیاز دارد؟
  4. آیا اقامت دانشجویی برای تحصیلات تکمیلی در دانشگاه امکان پذیر است؟
  5. آیا می توانم در حین حضور در برنامه کارآموزی شرکت کنم؟
  6. آیا خدمات دانشجویی بین المللی وجود دارد؟

درخواست تحصیل دهید


طبق راهنمای پذیرش تحصیلی امریکا و لیست کوتاهی که از مجموعه دانشگاه ها و کالج ها انتخاب کرده بودید، اکنون می توانید درخواست تحصیلی دهید. این درخواست به صورت آنلاین و از طریق وب سایت هر دانشگاه و کالج انجام می شود که به شرح زیر است:

  1. 1. برنامه ها و آزمون های کالج یا دانشگاه را کامل کنید
    2. درخواست های دانشجویی در مقطع کارشناسی – کارشناسی ارشد- دکترا
    3. رونوشت
    4. SAT یا ACT
    5. نمرات آزمون مهارت انگلیسی (TOEFL، IELTS، iTEP، PTE Academic)
    6. مقالات پژوهشی
    7. توصیه نامه ها
    8. کپی پاسپورت معتبر شما


هزینه های تحصیل در خارج از کشور را ارزیابی کنید


براساس راهنمای پذیرش تحصیلی امریکا شهریه کالج و دانشگاه به صورت سالانه دریافت می شود. همچنین هزینه های زندگی و اقامت، کتاب و لوازم نوشت افزار و بیمه درمانی ازجمله موارد مهم در دوره تحصیل هستند. تحصیل در دانشگاه های آمریکا گران است. اما تفاوت پرداخت هزینه های تحصیلی در امریکا نسبت با سایر کشورها، از جمله امتیازهای ویژه این کشور است. بورسیه ها و وام های تحصیلی، ورزشی، هنری و حتی خدماتی یا حمایت های مالی برای دانشجویان بین المللی امتیاز مناسبی برای مهاجرت تحصیلی محسوب می شود.

درخواست کمک مالی


بورسیه ها، حمایت های مالی، دوره های دستیاری و کمک هزینه های تحصیلی در برنامه راهنمای پذیرش تحصیلی امریکا می تواند تا حدود زیاد مشکلات مالی دانشجویان بین المللی را رفع کند. اگر برای یک برنامه کارشناسی ارشد درخواست می دهید، ممکن است بورسیه تحصیلی شایستگی علمی و یا دستیاری فارغ التحصیلی وجود داشته باشد. برای برنامه های دکترا، کمک هزینه های دستیاری و کمک هزینه تحصیلی نیز می توانند گزینه های مناسبی باشند.

یک پیشنهاد پذیرش تحصیلی را بپذیرید


اگر طبق راهنمای پذیرش تحصیلی امریکا در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به چندین دانشگاه درخواست داده اید، بهترین گزینه را با توجه به شرایط مالی خودتان انتخاب کنید. این بدان معناست که شما باید یک تصمیم بزرگ بگیرید و انتخاب کنید که در کدام دانشگاه می خواهید شرکت کنید.


برای ویزای دانشجویی اقدام کنید


راهنمای پذیرش تحصیلی امریکا سه نوع ویزا برای دانشجویان بین المللی درنظر گرفته است.
• F-1: این ویزای دانشجویی به شما این امکان را می دهد که با حمایت مالی دوستان، خانواده یا خودتان در دانشگاه ها یا کالج های ایالات متحده تحصیل کنید. شما همچنین مجاز به کار پاره وقت در پردیس یا خارج از دانشگاه برای حداکثر ۲۰ ساعت در هفته در دوره تحصیلی خود هستید.

• J-1: با استفاده از این ویزای دانشجویی، می‌توانید در برنامه‌های تبادل تحصیلی و کاری در کالج‌ها یا دانشگاه‌های ایالات متحده شرکت. این فعالیت ها توسط اداره امور آموزشی و فرهنگی وزارت امور خارجه ایالات متحده تأیید شده‌اند. برنامه شما باید توسط یک حامی آموزشی یا غیرانتفاعی تامین شود. در ویزای J-1، شما محدودیت های کاری مشابهی با دانشجویان F-1 دارید، اما نمی توانید خارج از دانشگاه کار کنید.

• M-1: اگر می‌خواهید تحصیلات حرفه‌ای را دنبال کنید، می‌توانید برای ویزای M-1 درخواست دهید که به شما امکان می‌دهد در مؤسسه‌هایی که توسط برنامه دانشجویی و تبادل بازدیدکننده (SEVP) تأیید شده اند،روند تحصیلی خودتان را ادامه دهید. بودجه برنامه ممکن است از طرف دوستان، خانواده یا خودتان باشد. در ویزای دانشجویی M-1، شما محدودیت های کاری مشابه ویزای F-1 و J-1 را خواهید داشت، اما تنها می توانید حداکثر شش ماه در محوطه دانشگاه کار کنید.


اقامت دانشجویان بین المللی


طبق راهنمای پذیرش تحصیلی امریکا و اولویت های خودتان نحوه و نوع موقعیت جغرافیایی محل اقامت دانشجویی قبل ازعزیمت باید مشخص شود. بسیاری از دانشگاه‌ها خوابگاه‌ ارائه می دهند یا گزینه‌های داخل و خارج از دانشگاه از جمله آپارتمان‌ها، مجتمع‌ها، منازل مشترک و غیره را دارند. گزینه ای را انتخاب کنید که به بهترین وجه با نیازهای سبک زندگی شما مطابقت دارد.

نکات ضروری برای دانشجویان


راهنمای پذیرش تحصیلی امریکا نکات بسیار ضروری ایی را برای دانشجویان بین المللی درنظر گرفته است تا پس از ورود به امریکا در شرایط کاملا مناسبی به تحصیل بپردازند.
• سیم کارت و تلفن همراه: مهم ترین ابزار ارتباطی که باید بلافاصله پس از ورود به امریکا تهیه کنید یک سیم کارت مطابق با محل جغرافیایی تان است.

• افتتاح حساب بانکی و دریافت کارت اعتباری: در مورد بانک های نزدیک دانشگاه تحقیق کنید تا بتوانید افتتاح حساب کنید. برخی از بانک‌ها ممکن است زیرنظر دانشگاه باشند و مزایایی مانند تخفیف دانشگاهی و فروشگاهی به شما ارایه دهند.

• مدارک شناسایی و تحصیلی: مطمئن شوید که همه مدارک مهم مورد نیاز برای مهاجرت و زندگی به عنوان یک دانشجوی بین المللی، مانند اطلاعات بیمه درمانی، کپی ویزای دانشجویی و فرم I-20، پاسپورت، توصیه نامه ها و نمرات آزمون را به همرا دارید.

مترجم و نویسنده:
سید رسول میرزایی موسوی

منبع:
https://shorelight.com/

اولین نفری باشید که نظر میدهد...

Free universities in Europe
  • دسته بندی بلاگ
  • زمان مطالعه 9
  • تاریخ انتشار 27 بهمن 1402
  • بازدید 18
  • دیدگاه 0
  • نویسنده رزومه آنلاین

آخرین بلاگ ها

رزومه آنلاین

خدمات اپلای و مهاجرت تحصیلی

پاسخگوی شما 9 الی 21

09370145499ارتباط در واتساپ